21e etappe Las Rozas - Madrid 100,5 km

10 september 2022 - Madrid, Spanje

Vandaag alleen nog Madrid binnen fietsen. Maar dat had nog wel wat voeten in de aarde. Wij willen namelijk altijd op de plek starten waar de profs ook starten, maar na een paar rondjes in de buurt van hotel waar diverse fietscomputers andere richtingen aan gaven. Uiteindelijk de bus voor laten rijden.

Vertrokken dus uiteindelijk iets later. Dit is dus verder een rit die er voor de profs weinig meer toe doet. Nou, voor ons wat mij betreft nog minder. Alleen maar drukke wegen. u
Uiteindelijk in Madrid zullen de profs nog een aantal rondjes rijden. Wij hebben het bij eentje gehouden, want met al die stoplichten waren we nu nog bezig geweest. Er was ook nog een demonstratie aan de gang waardoor we ook nog een stukje over de stoep moesten.

Uiteindelijk onthaald door diverse familieleden van deelnemers en elkaar gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Samen geluncht. Na de lunch stukje naar hotel gefietst, fietsen op de aanhanger geladen, en die is nu al weer op weg naar Nederland.

Super blij met het behaalde resultaat. Deze Vuelta was wat mij betreft zwaarder als de tour in 2015. Vooral vanwege de stijgingspercentages. Met het weer weer hebben we echt super mazzel gehad. Maar 1 uurtje echt in de regen gefietst en wat natte afdalingen door de mist. En de hitte, waar we allemaal denk ik het bangst voor waren is grotendeels weggebleven. We hebben wel een aantal warme klimmen in de zon gehad waarbij de temperatuur in de zon tegen de 40 graden was, maar over het algemeen was het echt heerlijk fietsweer.

Net even alles opgeteld: 3359 km en 47199 hoogtemeters.

Dank aan de organisatie, er kunnen natuurlijk altijd dingen beter, maar bijna alles was echt top geregeld. Prima hotels en verzorging.

Nu nog even een paar dagen vermaken in Madrid.

1. Tilly:
    10 september 2022
    Gefeliciteerd allemaal 🍻🥂 prachtig resultaat met puur wat kilometertjes in de benen 👍 Geweldig om alle dagen een stukje met je "mee" hebben mogen fietsen, Ronald. Dank je wel voor de leuke verslagen. Wel nieuwsgierig of de 15 mannen en 1 vrouw allemaal de finish hebben gehaald.
  2. Theo van Norden:
    Gefeliciteerd Ronald,
    Wat een klasse van, met deze prestatie.
    Je hebt top gereden,petje af voor jou.
    Wat een km hebt je gedraaid, en wat een hoogte meters.
    De groetjes Theo en Nel.
  3. Angela:
    10 september 2022
    Knap hoor Ronald! Echt bizar zwaar lijkt het mij!
  4. Ralph:
    Mooi gedaan!
    Was leuk om het zo iedere dag te volgen.
  5. Ruud:
    Kanjers! Enorm knap!
    Geniet nog even RUSTIG van Madrid en een goede reis terug.
  6. Gerard en Gre steltenpool:
    10 september 2022
    Geweldige prestatie Ronald .Gefeliciteerd ook al de andere fietsers.Wij zijn trots op je .Tot ziens.Pa en Ma
  7. Adrie:
    10 september 2022
    Proficiat jullie allen. Mooie tocht geweest zo te zien. Nu genieten van de finale morgen.
  8. Karin:
    11 september 2022
    Geweldige prestatie 👍. Super gedaan. Leuk om je verslagen te lezen. Dan krijg je er ook een beetje een beeld bij.
    Nog even bijkomen en genieten in Madrid. Groetjes Karin
  9. Rina en Koos:
    11 september 2022
    Wauw , Ronald, gefeliciteerd, ook voor de hele groep natuurlijk, heel knap gedaan.
    Geniet nog lekker een paar dagen, en dan maar weer 'n goeie reis naar huis.
    Je zal wel afkicken moeten van al dat moois.
    Groetjes Rina en Koos
  10. Nicolette Steltenpool:
    13 september 2022
    Van harte gefeliciteerd met dit prachtige resultaat.super knap gedaan.
    Ook voor de andere van de groep. toppers.
    Groetjes william en nicolette