Weer thuis

15 september 2022 - Beverwijk, Nederland

Zo, het avontuur zit er weer op. Nog lekker een paar dagen in Madrid doorgebracht met als gevolg een paar zere voeten. Ondanks dat we de metro gebruikt hebben toch nog aardig wat gewandeld.

Zondag kwamen natuurlijk de profs in Madrid. Eerst de dames, daarna de heren. De dames kwamen s'middags al, die heb ik gemist, maar natuurlijk heeft van Vleuten de concurrentie weer laten zien wie de beste is.

De heren startten pas om 17:30, dus wij konden na uitslapen op ons gemak het koninklijk paleis bezoeken. Daarna even terug geweest naar het hotel en toen langzaam aan naar het parcours wat ondertussen al lekker druk werd.

We stonden op een plek waar de renners ieder rondje langs kwamen, en hadden ook nog uitzicht op een groot scherm. De vluchters werden zoals wel vaker het laatste rondje ingerekend.

Na afloop ons naar de finish straat begeven waar ook nog goodies uitgedeeld werden. Mensen zijn dan net sprinkhanen, er werd een compleet dranghek omgeduwd. Ook nog even naar de teambussen gelopen, maar daar was verder weinig te zien.

Ondertussen was de huldiging in volle gang. Nog een paar aardige foto's kunnen nemen. Toevallig was het op dezelfde plek als waar ik zelf met mijn fiets in de lucht stond.

Maandag ook rustig aan gedaan, wandeling door een paar parken en langs mooie plekken. En ook dinsdag voor het vertrek naar de luchthaven nog met de kabelbaan over het park casa de Campo, en weer terug gewandeld. Na een laatste terrasje de metro naar de luchthaven genomen. De voeten deden ondertussen behoorlijk zeer.

Om 0.15 thuis aangekomen hing er een mooi spandoek aan de gevel, geregeld door mijn ouders. Tevens bloemen en kaarten van diverse bekenden. Dat is een leuke thuiskomst. Snel naar bed gegaan, want woensdag moest ik mijn bagage en fietsen weer ophalen uit Oss en Oosterhout. Bij terugkomst op de bank in slaap gevallen.

1. Theo van Norden:
    15 september 2022
    Hey Ronald, je kan terug kijken op een geweldige vuelta die je gereden hebt.
    Klasse van je.
    Groetjes Theo en Nel.
  2. Gerard en Gre steltenpool:
    16 september 2022
    Ronald een leuk afsluitend verhaal.Maak er samen met de fotos een mooi geheel van als aandenken.Je spieren moeten weer aan het dagelijkse leven wennen. Groeten Pa en Ma
  3. Kees:
    18 september 2022
    Ronald, Mooi gedaan. t geeft vast een voldaan gevoel. Ik ben deze zomer ook aan het fietsen geraakt, maar doe je dit niet snel na. Groetjes Kees