19e Etappe Telavera de la Reina - 132 km

8 september 2022

Vandaag rijden we twee keer hetzelfde rondje van 66 km, dus 132 km, met in het rondje een klim van 10 km. Eerste stuk wat steiler, tweede stuk wat minder steil.

We konden een beetje uitslapen, want ontbijten kon pas om 8 uur, gelukkig hadden we die tijd ook, want vandaag is niet al te lang. Gister was het best wel laat geworden, we zaten om 21 uur aan het avondeten.

We konden meteen vanaf het hotel op de fiets, en kwamen er halverwege en op het eind vrijwel langs. Toch slapen we er vanavond niet, want we gaan na de etappe al weer richting Madrid voor de laatste twee etappes.

Ik was als één van de eersten gestart, en dus als ook als één van de eersten op de top, waar de eerste bevoorrading was. Vanaf daar was het vrijwel alleen nog naar beneden, waar de lunch gepland was voordat we aan de tweede ronde begonnen. Ik heb die lunch echter nooit gezien. Men schijnt mij  nog geroepen te hebben. En gebeld ook, maar die telefoon die achterin je fietsshirt zit hoor je toch niet.

Toen ik ondertussen zo ver was dat ik mij begon te realiseren dat ik de lunch gemist had, was ik al te ver om terug te gaan, dus gewoon doorgefietst. Gelukkig had ik nog wat reepjes en in een dorpje nog wat water gekocht, daarmee haalde ik de top wel, waar nog steeds de bevoorrading stond. Uiteraard was ik daar de eerste, maar al snel kwamen er meer.

Na aankomst bij de finish de lunch nog een beetje ingehaald. Ondanks dat we twee keer hetzelfde rondje reden een mooie afwisselende klim en afdaling

Aankomsttijd in volgende hotel ongeveer 17.30, dus dat is lekker op tijd. Morgen staat er nog een laatste zware etappe op het programma

Om nog even antwoord te geven op een vraag van een lezer: ik stop meestal niet om een foto te nemen, alleen als het niet anders kan. Ik pak de camera uit mijn achterzak, maak een foto en doe hem weer terug. Dit natuurlijk niet bij hoge snelheden zoals een afdaling.

1. Theo van Norden:
    8 september 2022
    Klasse Ronald, je hebt weer flink je Esther gedaan, en ook weer Klasse gereden, wat je ook zij nog twee dagen,ik wens je nog veel succes met die 2 ritten.
    Groetjes Theo en Nel.
  2. Karin:
    8 september 2022
    Top gedaan weer Ronald. Mooie foto's ook. Veel succes weer voor de laatste ritten. Trots op mijn sportieve " ex" buurman 💪😄