18e etappe Trujillo- Alto de Piornal 191,7 km

7 september 2022 - Talavera de la Reina, Spanje

Vandaag een prachtige rit, de eerste 50 km ging behoorlijk hard. Het ging ook  voornamelijk naar beneden , met af en toe een klimmetje. Na 50 km kwamen we door een prachtig natuurgebied waar veel roofvogels in de lucht waren. En ook ineens een ree de weg overstak ( gelukkig niet tijdens een snelle afdaling). Daar was ook weer een stuwmeer dat behoorlijk laag stond. De hele dag een mooie omgeving, Één van de mooiste ritten tot nu toe.

Smiddags moesten we drie keer dezelfde berg op vanaf verschillende kanten. De eerste was voor de lunch en was de steilste. Gemiddeld 9,1% over 4 km, max 14%. Misschien dat ik er aan gewend raak , of dat het de temperatuur was, maar die klim ging best lekker. Het was bij de start weer 15C en is nauwelijks boven de 30 graden geweest.

Na de lunch eerst afdalen en vervolgens weer omhoog. Deze was geleidelijk tussen de 3 en 7%. Lekker tempo omhoog gereden. Boven nog even bevoorrading en weer naar beneden voor de slotklim.

In het dal nog een stuk vlak van 4 km over provinciale weg, daar zat het tempo er al lekker in. Op de laatste klim (13 km, max 8%) voor de verandering maar eens volle bak omhoog gereden, wat ging het lekker.

Boven gekomen reed het eerste busje voor mijn neus weg, terwijl ik als eerste op de lijst stond voor een massage vandaag, dat was wel raar, want dat busje zat lang niet vol.

Dus in het volgende busje, of die massage nog wat wordt weet ik niet, onze aankomsttijd in het hotel wordt 20.31. ( ja was lange rit vandaag, 190 km en 3500 hoogtemeters)

1. Tilly:
    8 september 2022
    Weer mooie foto's, maar wat ik mij afvraag Ronald, stop je als je een mooi plaatje ziet of maak je de foto's tijdens een ruststop?
    Maak de laatste ritten ook van deze mooie plaatjes.
  2. Theo van Norden:
    8 september 2022
    Wat leuk dat je volop kan genieten vande fiets rit.
    Klasse hoe jij rijdt, en ook je het allemaal vol houd petje af voor jou.
    Wens je weer veel succes vandaag.
    Groetjes Theo en Nel.