17e etappe Arecena - Monasterio de Tentudia 160 km

6 september 2022 - Mérida, Spanje

Vandaag weer een heuveletappe.  Hoewel ik meer van het lange klimwerk ben, gingen de korte klimmetjes vandaag heerlijk.

We gingen al weer vroeg op pad, eerst weer ruim een uurtje met de bus. Zonnetje was er al, maar bij de start was het een beetje mistig en fris (15C). Met mouwtjes aan begonnen, maar die konden al snel weer uit. Temperatuur liep op tot iets boven de 30C, maar met af en toe een wolkje voor de zon en rijwind was het prima te doen.

Omgeving dus heuvelachtig, erg droog. Hier en daar stond vee, koeien, schapen geiten. Maar er stond geen gras om te eten.

Het asfalt was niet zo best vandaag, geen grote gaten, maar wel veel scheuren, voelde als een wasbord. De etappe was niet al te lang 160 km en 2630 hoogtemeters, dus finishte we rond 17 uur. We beginnen al een beetje af te tellen, nog 4 te gaan. Morgen wordt weer een zware, 190 km met 3300 hoogtemeters.

Na de etappe bleek er een scheur in de fiets trailer te zitten. Toevallig stonden er een paar Nederlanders die in de buurt woonde, die zeiden spullen te hebben om het te maken. Dus de bus met fietsen ging eerst daarheen. wij waren rond 19.15 in het hotel

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Theo van Norden:
    6 september 2022
    Klasse Ronald, goed gereden, kan ook geloven dat jullie afbeginnen te tellen.
    Je bent heel goed bezig, wens je nog heel veel succes.
    Groetjes Theo en Nel.
  2. Ralph:
    Succes de laatste dagen!
  3. Gerard en Gre steltenpool:
    6 september 2022
    Ronald je was vandaag zo enthousiast op de video de laatste dagen zullen ook wel lukken.Wij wensen je nog veel kracht toe.