16e etappe Sanlucar de Barramede- Tomates 188,9 km

5 september 2022 - Santa Cruz, Seville, Spanje

Vandaag een vlakke etappe, dat wil zeggen dat er nog wel ongeveer 1000 hoogtemeters inzitten, maar het is dan ook Spaans vlak.

We konden vandaag van hotel naar hotel fietsen, dus geen gedoe met fietsen op en af laden. Het eerste deel van de etappe hadden we gister al in de andere richting met de auto gereden dus we wisten deels al hoe de route eruit zag.

Was eigenlijk best een saaie route, bijna alles over soms drukke provinciale wegen, af en toe door een dorpje. Voornamelijk akkerland onderweg.

Dat het lekker vlak was bracht met zich mee dat we met bijna allemaal in een peloton reden, en dus lekker door konden rijden. De sterke mannen deden het meeste kopwerk. Vooral Edsart hield een heerlijk tempo aan als hij op kop reed.  Dat zorgde ervoor dat we met een gemiddelde van 31.5 al vroeg bij de finish waren. En na een colaatje op een terras naar het hotel fietsen. Waar ik nu net voor zessen lekker bij het zwembad zit.

Ook de profploeg quickstep van de rode trui drager evenepoel zit in ons hotel, dus die hebben morgen nog even busreisje naar de start.

1. Theo van Norden:
    5 september 2022
    Wat lekker Ronald dat het voorspoedig ging deze rit,maar toch weer heel wat km gereden, met een pittige snelheid, super voordeel was dat jullie optijd in het hotel waren.
    Ik wens jullie voor morgen ook heel veel succes.
    Groetjes Theo en Nel.