Moralzarzal- Puerto de Navacerrada 175,5 km

9 september 2022

Vandaag nog een laatste zware etappe voordat we morgen Madrid in rijden. 176 km en 3812 hoogtemeters. We moeten eerst nog een half uurtje rijden met de bus, iets over half 9 zaten we op de fiets.

Het begon meteen met klimmen, 950 meter omhoog over 15 km. Het was nog fris, de zon zat achter de berg die wij beklommen. Vanaf de eerste top, was het een rondje, want de finish was op dezelfde top vanaf de andere kant.

Het rondje ging tegen de klok in, maar mijn Garmin (fietscomputer) en die van Werner en ton gaf aan dat we boven rechtsaf moesten, dus deden we dat. Dit resulteerde erin dat we dus de rest van het parcours in tegengestelde richting aflegde.

Het gevolg was dus dat we minder verzorging hadden, en de lunch ipv na 87 km pas na 117 km hadden. Twee keer even wat gedronken en taartje gegeten op een terras en gelukkig had ik weer wat reepjes bij me.

Het was weer een prachtige route met veel bos mooie geleidelijke klimmen en afdalingen, en af en toe een koe op de weg.

Na de lunch hadden we nog een stuk provinciale weg op en af met tegenwind. Gelukkig hielden Werner en Ton mij uit de wind want mijn benen wilden niet echt meer.  Toen de echte laatste klim weer begon stond ik bijna geparkeerd. In een dorpje ons tweede terras gepakt om nog wat te eten en drinken en toen op rustig tempo de laatste klim opgereden. Was blij dat ik boven was. Waarschijnlijk sochtends toch te weinig gegeten.

Nu morgen alleen nog even Madrid binnen rijden.

1. Gerard en Gre steltenpool:
    9 september 2022
    Deze dag was dus zwaar voor je,maar toch weer gelukt.Voor morgen met plezier je laatste ritje.We zijn trots op je .
  2. Theo van Norden:
    10 september 2022
    Klasse Ronald, de finish is in zicht, je hebt toch maar weer geflikt om de tocht te rijden, bijzonder knap vanje ,ik snap dat je aan het eind van je Latijn bent,maar morgen wordt genieten, want dan hebt je doel bereikt.
    Ik wens heel veel plezier morgen ,met het rijden,petje af voor jou, hoe je deze rit weer hebt gereden,
    Groetjes Theo en Nel,
    Heel veel succes morgen.