11e etappe Elpozo Alimentation -Cabo de Gata 193 km

30 augustus 2022 - Molvízar, Spanje

Vanochtend zaten we al weer om 7.45 op de fiets. Eerst nog even  11 km naar de start fietsen. Mocht ook met de bus, maar dat vonden de meesten niet nodig. Moet je eerst alle fietsen opladen en dan weer afladen.

Het zonnetje kwam net boven de bergen uit. Maar gelukkig was het een beetje bewolkt en dat bleef de hele dag zo. Desondanks liep te temperatuur soms op tot 36C.

De eerste 50 km was echt saai. Vlak en rechte wegen en niet veel te zien. Later gingen we over een kustweg, wat al mooier was. We kwamen door diverse badplaatsen, waar het behoorlijk druk was. Ik snap niet waarom mensen met dit warme weer op het strand gaan zitten

Tot de lunch in een groepje gezeten, dat ging lekker. Die waren al weer weg zonder dat ik het door had. Toen met de snelle groep vertrokken, maar die reden me er meteen al af. Dus de rest van de middag alleen gereden.

Voelde best zwaar vandaag. Misschien heeft die rustdag me geen goed gedaan. Of ik moet nog wennen aan de warmte.
Ongeveer 16.15 bij de finish. Even wat eten en omkleden en vervolgens nog 7 kwartier rijden naar het volgende hotel. Waar vandaan we morgen dan wel weer met de fiets kunnen starten.

Nu nog even aan het zwembad voor het eten

1. Theo van Norden:
    30 augustus 2022
    Geweldig bezig Ronald, wat hebt weer een geweldige route gereden, klasse van je.
    Ik wens voor morgen heel veel succes.
    Groetjes Theo en Nel.
  2. Tilly:
    30 augustus 2022
    Hoop dat je morgen energie uit de rit kan krijgen zodat het fietsen wat lichter wordt. 😉