12e etappe Salobrena-Penas Blanca's 195,5 km

31 augustus 2022

Vandaag was ik als één van de eerste weg. Op 37 km stond een supporter en ik wilde de tijd hebben om even te stoppen. Ik dacht de rest haalt mij wel in, maar dat gebeurde de hele dag niet. Ik heb dus de hele dag alleen gereden.

Maar blijkbaar reed ik dus goed door. Ging ook lekker vandaag, hoewel het weer warm was en zonniger als gister, had ik weinig last van de warmte. Er was wel iets meer wind als gister ( van zee).

Vanuit het hotel was het meteen diverse klimmen. Ik dacht in een uurtje bij de supporter te zijn ( kennis van werk), maar dat duurde toch iets langer. ( Dacht ook dat het dichterbij was. Mooie omgeving met wederom veel badplaatsen en huisjes tegen de helling gebouwd.

Daarna kwam een heel vlak stuk. Ook dwars door Malaga heen. Met druk verkeer en heel veel stoplichten, dit haalde het ritme er wel een beetje uit.
Toen we er bijna doorheen waren kwamen we door een soort sloppenwijk heen. En de bermen werden daar als vuilnisbelt gebruikt, dat dat nog kan in deze tijd. Het viel me daarna zowieso op dat er veel blikjes en lege flessen in de bermen lagen.

Daarna moesten we ook nog door Marbella, hier stond ik acht jaar geleden nog met popkoor surprising op straat te zingen. Door Marbella heen ging vrij vlot
Daarna kregen we echter 18 km een hele drukke weg, leek wel een snelweg, maar je mocht er 80. Op sommige plekken kon je over een parallelbaan, maar soms had je geen keus, een alternatief was er niet echt. Voelde niet echt fijn.

Tot slot moesten we vanuit estepona de slotklim op 20km gemiddeld minstens 6%. We begonnen op zeeniveau en eindigden 1200 meter hoger. De laatste 4 km was splinternieuw wegdek. In tegenstelling tot de profs gingen we ook weer afdalen. Heerlijke afdaling.

Op de heenweg zou ik in estepona mijn ex chef die met pensioen is nog treffen, dat ging mis. Maar toen ik terug was, stond hij er ineens, nog even leuk gekletst voordat we in de bus stapte. 5 kwartier rijden naar het volgende hotel.

Met de afdaling erbij 215 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Theo van Norden:
    31 augustus 2022
    Klasse Ronald, wat hebt je weer goed gereden,en ook weer heel veel km weer gereden, petje af voor jou, ik vind het super hoe jij aan het rijden bent.
    Ik wens je weer heel veel succes morgen.
    Groetjes Theo en Nel.
  2. Gerard en Gre steltenpool:
    31 augustus 2022
    Ronald dat waren weer vele kilometers vandaag.Je doet het geweldig.en het is leuk om bekende te spreken.Succes morgen met de 10 de Spaanse rit.