13e etappe Ronda-Montilla 171km

1 september 2022

Ronda leek me wel een mooie plaats, jammer dat we niet even de tijd hebben om rond te kijken

Vandaag volgens de beschrijving een makkelijke etappe , maar 170 km. We starten hoger als dat we finishen, dus het is veel bergaf. Desondanks moeten we ook nog bijna 1700 meter klimmen.

Vanuit het hotel moeten we eerst nog twee heuvels over. Daarna is het bijna 40 km lang heerlijk naar beneden suizen over mooi asfalt. Het uitzicht is de hele dag prachtig. Olijfbomen zover als je kunt kijken, en dat is best ver.

We waren al snel bij de lunch plek waar Sonja en Albert druk bezig waren om weer een heerlijk lunch klaar te maken.

Smiddags wordt het toch wel warm, zo'n 36 graden. Voor het eerst na de rit mijn koelvest even aangehad.

Had op het eind wel wat zware benen, van heuvel op, heuvel af. Geef mij maar een lange klim. Om 15 uur zijn we al klaar, nog 5 kwartier rijden, en eindelijk eens op tijd in het hotel. Dat  mag ook wel, want de komende twee dagen zijn zware bergetappes.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard en Gre steltenpool:
    1 september 2022
    dit was vandaag een plezierige trip voor jou .Wel warm en wat verzuring in de benen.succes voor morgen.
  2. Inge:
    2 september 2022
    Ik ben weer bij met lezen. Ik ben echt trots op wat jullie weten te presteren en dat met weinig slaap en warm weer. Heel veel sterkte bij wat er nog gaat komen. lfs Inge