14e etappe Monteiro- Sierra de La Panders 169 km

2 september 2022 - Jaén, Spanje

Gisteren stond er op het menu onder andere als toetje 'fruit van het seizoen' , degenen die dat besteld hadden kregen een bord met daarop een banaan. Dat is wel het laatste waar je op zit te wachten, na een je hele dag fietsen. Gelukkig had ik zelf vla.

Vandaag hadden we dus een bergetappe. Zoals gewoonlijk weer 7 uur ontbijt, maar in tegenstelling tot alle andere ontbijten tot nu toe was het geen buffet, waardoor het lang duurde en niet voldoende was. Maar dat werd door de organisatie snel aangevuld, waardoor we toch goed op pad konden.

Eerst weer een klein stukje met de bus. Op de fiets gingen we verder waar we gebleven waren. Dat wil zeggen wat omgeving betreft. Voor degenen die geen olijfboom meer kon zien jammer, maar het was weer een prachtig heuvellandschap. Meteen wat klimmetjes, daarna een heel vlak stuk, lekker doorgereden.

De lunch zat bovenop de eerste serieuze klim na 115 km, op een plek met prachtig uitzicht Albert was ter plaatse pannekoeken aan het bakken . Na de lunch hoefde we alleen de slotklim nog, dit was eigenlijk een drietraps klim. Na de eerste klim iets afdalen, dan de tweede, weer iets dalen en vervolgens de laatste 8.6 km.

Het waren allemaal redelijk geleidelijke klimmen. Alleen in het laatste stuk, weer 1.6 km a 15%, en dat na 150 km en bij 32 graden. ( In het dal was het zelfs 38C). Het uitzicht was fantastisch. Gelukkig waren de busjes dit keer helemaal omhoog gereden, en hoefde we niet terug af te dalen, want het was geen best asfalt.

Om 18.45 bij het hotel en meteen gemasseerd. Ziet er luxe uit dit hotel.

1. Karin:
    3 september 2022
    Ik ben weer bij met lezen, en erg leuk om te lezen. Wat een belevenis en een super prestatie die jullie leveren. Zeker ook met die hoge temperaturen. Wat goed dat je ook nog tijdens je ritten van de omgeving kunt genieten. Zet 'm op verder.
    Groetjes Karin
  2. Stefan Van Zeeland:
    4 september 2022
    Leuk om je verhalen te lezen, succes in de laatste week.
    Stefan