5e etappe Irun-Bilbao 191 km

23 augustus 2022 - Munguía, Spanje

Vandaag uiteraard weer vroeg op, om 6:15 al ontbijt, 7:15 vertrekken. Jullie zullen wel denken, uur een ontbijten? Maar in dat uur moeten we ook de fietsen nog op de aanhanger laden. Wederom ruim een uur rijden naar de start, maar vandaag finishen we in Bilbao waar ons hotel is, dus hopelijk op tijd terug in het hotel.

Bijna de hele weg naar  start in Irun regende het. Toen we er waren was het droog en bleef het ook droog, alleen de weg was in het begin wat nat. Later kwam ook het zonnetje en werd het in de zon al 32C.

Eerste stuk dwars door San Sebastian met veel stoplichten en druk verkeer. Na de stad een mooie kustweg met uitzichten, nog wel redelijk druk.

Na de lunch gingen we meer het binnenland in met bos en een stuk rustiger wegen. Diverse klimmetjes allemaal Max zo'n 8%. Alleen de laatste klim bij Bilbao had stukken van 12%, en uitgerekend die moesten we twee keer op. De tweede keer ging wel makkelijker, volgens mij was de temperatuur al wat gezakt.

Uiteindelijk nog een hele steile afdaling terug naar het hotel. Waar rond 19 uur aan kwam.

Totaal bijna 2800 hoogtemeters, en dan was dit nog een heuveletappe

1. Ruud:
    24 augustus 2022
    Je had het gister over knie ...
  2. Inge:
    24 augustus 2022
    Klinkt als korte nachtjes en veel uitdagingen. Niets dan respect. 🙏