6e etappe Bilbao - San Miguel de Aguayo 180 km

24 augustus 2022 - Santa Cruz de Bezana, Spanje

Weer om 7.15 vertrek van hotel. Klein stukje met de auto, om te vertrekken in een buitenwijk van Bilbao. Vandaag staat de eerste bergrit op vakantie.

Om 7.45 zaten we op de fiets. We reden behoorlijk door. Heel stuk vals plat door het bos omhoog (1a 2%).; ik had zelf het idee dat ik al op mijn limiet zat, maar de hartslag viel wel mee. Eerste klim zaten we in de mist, dus was niet zo warm. Stijging 4%, maar ik moest eraf. Boven weer gehergroepeerd.

Weer lekker doorgereden en na de eerste stop, de volgende klim. Deze was constant 7 a 8% en ging een stuk beter. Ik zat in de middenmoot.

Na de lunch kwam de derde klim. Dit was echt een hufter. Het begon meteen met 14% en kwam bijna niet onder de 10. Ondertussen was het in de zon 36 graden, dus dat ging niet makkelijk. Maar was wel 500 hm. Boven liepen de koeien los.  De afdaling was ook behoorlijk stijl en hobbelig. Ondertussen hoorde we in de verte onweer.

Dat was wel de ergste klim van de dag en ik hoop van de Vuelta.

Ook de slotklim was niet makkelijk, eerste en laatste stuk voornamelijk 9%. En een klein tussenstuk wat makkelijker was. Om 17 uur ongeveer op de top. En in tegenstelling tot de profs moesten wij ook weer naar beneden, want de klim was al afgesloten voor auto's. Dat maar snel gedaan voordat het ging onweren.

Het lijkt hier trouwens veel minder te leven als de tour de france in Frankrijk, we hebben langs het parcours maar weinig versieringen gezien.  Er staan af en toe wat campers en vandaag op de slotklim wel een heel veld campers.

3497 hoogtemeters

In de bus terug begon het te regenen, dus we hebben weer geluk gehad. Morgen zijn de berichten helaas iets minder gunstig.

De knie van Judith gaat goed, ze heeft iedere dag nog gefietst.

1. Theo van Norden:
    24 augustus 2022
    Ronald, wat een knappe prestatie, gelukkig dat jij heel goed kan fietsen, en ook dat jij een geweldige conditie hebt.
    Maar je moet het wel doen, ik vind heel knap van jou en de andere.
    Ik wens voor morgen weer heel veel succes van ons, Groetjes Nel Theo.
  2. Tilly:
    24 augustus 2022
    Mijn petje af, weer een hele prestatie neer gezet. En weer mooie foto's, hoop dat de groep het allemaal vol kunnen houden.
  3. Hilda:
    24 augustus 2022
    Wat een topprestatie lever je. Vroeg op en behoorlijke klimmetjes! Vergeet niet te genieten van alles wat er om je heen gebeurd!
    Leuk om je verhalen te lezen. En dat je de energie hebt en tijd neemt om dat iedere dag te doen.
  4. Rina en Koos:
    24 augustus 2022
    Chapau Ronald, je gaat heel goed, ook van Judith heel knap dat ze het zo vol houdt.
    We lezen met plezier je verhalen.
  5. Karin:
    25 augustus 2022
    Pff respect hoor Ronald, ook voor Judith. Zet m op weer.
  6. Marjolijn:
    25 augustus 2022
    Leuk om te lezen zeg! Echt knap van jou/ jullie...heel veel plezier en succes nog! En hoop dat het goed blijft gaan met de knie van Judith!