7e etappe Santander- cistierna 200 km

25 augustus 2022

Zo wat was ik gister moe zeg.  Ik kon mijn avondeten bijna niet wegkrijgen. Gelukkig begon vandaag goed, want het regende in tegenstelling tot de berichten niet.

Om 7.45 vertrokken we op de fiets vanaf het hotel. Eerst nog 8 km naar de start. We hadden een route gekregen voor naar de start, maar toch waren er mensen die anders fietsten, dus waren we een groot deel van de groep kwijt.

Eerst met George en stuk gefietst, toen de rest ons inhaalde reed er net eentje lek. Met permissie doorgefietst en nog even  met Jacob gefietst. Na 60 km begon het te regenen en ging Jacob zijn overschoenen aantrekken. Hij zei fiets maar door. Op zich in de regen ook beter om alleen te rijden , want dan is de kans op ongelukken kleiner.

Na 80 km ging de route landinwaarts, door een mooi dal, licht oplopend. Het stopte ook met regenen en hier was de weg ook droog. Dat klopte met de voorspellingen want het zou alleen aan de kust regenen

Na 100 km kregen we de enige serieuze klim van de dag. Wel een behoorlijke, maar geleidelijk. 16 km lang met 6 tot 9%. Het was niet te warm dus was een lekkere klim. Boven hadden we lunch, dat zou eigenlijk voor de klim zijn, maar dat lukte logistiek niet. Wel een extra bevoorrading gehad voor de klim.

Na de lunch ging het vrijwel alleen nog maar naar beneden, met soms wel flinke tegenwind. Weer een prachtig gebied met mooie rotspartijen en een stuwmeer dat zo laag stond dat je een oude brug zag liggen. Een aantal roken blijkbaar stal, want die gingen er als een speer vandoor. Johan en ik werden vervolgens netjes door Dennis thuisgebracht zoals dat heet. Vandaag 2750 hm volgens mij fietscomputer, maar volgens mij dat er officieel meer

Rond 17.15 bij de finish, waar we om 18 uur weg reden met de bus. En dan denk je misschien, lekker op tijd, maar nu moeten we nog twee uur rijden in de bus.

1. Theo van Norden:
    25 augustus 2022
    Zo wat goed van jullie, Geloof ook vast dat je moe bent geweest, ik vind het erg een top prestatie, klasse, wens je voor morgen weer een goede dag.
    Groetjes Theo Nel.