9e etappe valiviciosa- las prederas 179 km

27 augustus 2022 - Langreo, Spanje

Om 8.30 zaten we al weer op de fiets. De etappe is nog 20 km langer als gister en een vergelijkbaar aantal hoogtemeters.
Het is bewolkt, maar die hangt niet zo laag als gisteren. Het is lekker fietsweer, maximaal zo'n 22C. Alleen tijdens een van de eerste klimmen even een pestbuitje gehad.

Parcours ongeveer vergelijkbaar met gister, maar nu konden we veel meer van de mooie omgeving zien. Vergezichten met soms de zee in de verte en veel bos.
Tijdens één van de eerste afdalingen werd ik nog even door een wesp in mijn arm gestoken.

Na de lunch ging de rest van de groep ergens koffiedrinken, maar ik wilde niet afkoelen en heb een stuk alleen gefietst tot de derde stop. Ik had toen het idee dat ik slecht vooruit kwam en leeg was. Even een gelletje genomen. De rest van de groep kwam er weer aan en samen verder gefietst, ging gelukkig nog prima.

Zoals gister al genoemd zat het venijn in de staart. Een enorme steile klim van 4 km. En ik ben toch boven gekomen, moest op twee plekken even van de fiets af. Mijn Garmin ging regelmatig op autopauze en dat gebeurt bij een snelheid onder de 4 km/uur. Ik wist niet dat ik zo langzaam kon fietsen.

De afdaling was wel lastig. Bij het steilste stuk had ik het gevoel dat je over de kop kon slaan. Heel rustig afgedaald en behoorlijk hete velgen gekregen.

Uiteindelijk rond 19 uur in het hotel.

Na het eten nog even welverdiende massage gehad. Nu 23.15 tijd om te gaan slapen

1. Tilly:
    28 augustus 2022
    Goed voor jezelf blijven zorgen hoor, dus ook je rust nemen. Hoe is het met de wespen steek afgelopen?
  2. Theo van Norden:
    28 augustus 2022
    Wat erg van die wespen steek, Ronald heel sterkte, hoop dat je vandaag,weer een fijne koers hebt, succes.
    Groetjes Theo Nel.
  3. Ralph:
    28 augustus 2022
    Leuk om jouw ronde zo te volgen. Zo te lezen was het wel een hele steile klim, hardlopend zou ik mijn stokken er bij gepakt hebben.
    Veel plezier verder nog.
    Gr. Ralph
  4. Koen:
    28 augustus 2022
    Goed bezig Ronald. Leuk om te lezen, wat een percentages pfff...