Dag 11 Rustdag / Transfer.

28 augustus 2022 - Alicante, Spanje

Na 1080 km en 18791 hoogtemeters in 6 dagen en een behoorlijk slaaptekort eindelijk een welverdiende rustdag. Gelukkig hoeven we pas om 12 uur uit onze hotelkamer, dus we kunnen lekker uitslapen. Ondertussen zijn de bagage en de fietsen alvast onderweg naar de andere kant van Spanje.

Wat het parkoers betreft hebben we de zwaarste week gehad,  nu we naar Oost en Zuid Spanje gaan wordt de warmte waarschijnlijk onze grote tegenstander. Het was tot nu toe prima fietsweer op één warme klim na. Verder overigens weinig last gehad van de wespensteek, af en toe wat pijnlijk. Dat was al de tweede keer dit jaar

Vandaag kregen we te horen dat onze mechanicien naar huis gaat. Hij is te vermoeid om nog verder te gaan. Gelukkig was vervanging snel geregeld.

Onze vlucht gaat om 16 uur, dus we kunnen echt rustig aan doen. Betekent wel dat we niet erg vroeg in Alicante zullen zijn. Iedere luchthaven is weer anders, op Schiphol kan je tegenwoordig je electronica in de tas laten zitten. Hier moest het er weer uit. Ook een hele fles water was op Schiphol geen probleem, maar de zonnebrand die ik per ongeluk nu nog in de handbagage had kon ik weggooien.

Bij de gate bleek dat de handbagage ook ingecheckt had moeten worden. Gelukkig alleen rolkoffers. 3 van ons moesten daarom 50 euro afrekenen. Leuk verdien model. Bij aankomst stonden de busjes ons al op te wachten

Onze vlucht was nog een beetje vertraagd, waardoor we net de finish van de profs konden zien. Bij de koplopers waren er ook al enkelen die geparkeerd stonden op de laatste klim.

Nu net lekker gegeten bij de indian

George Kienstra, onze oudste deelnemer (63) houdt overigens ook een blog bij, waar ook een stukje historie en parcours beschrijving in zit. Voor de  geïnteresseerden:

1. Theo van Norden:
    29 augustus 2022
    Gelukkig kon je genieten van je rustdag, super van je,en gelukkig weinig last van je wespensteek, wens je weer veel succes.
    Groetjes Theo Nel.
  2. Theo van Norden:
    29 augustus 2022
    Hele mooie foto's, zijn er gemaakt van jullie.
  3. Stefan Van Zeeland:
    30 augustus 2022
    Succes met de rest van de tocht, blijf het knap vinden!!